Archiwum listopad 2013


lis 25 2013 Jak pisać teksty SEO
Komentarze: 0

Jak napisać tekst zgodny z zasadami SEO, czyli optymalny z punktu widzenia wyszukiwarek interentowych?



Wbrew pozorom to bardzo proste. Wystarczy przestrzegać kilku banalnych zasad.


Po pierwsze, publikowany tekst zawsze powinien być unikalny. Roboty internetowe sprawdzają unikalność tekstów, przez co artykuły powielane na wielu stronach internetowych tracą swoją moc - ich wartość jako źródła pozycjonowania spada do minimum. Dodatkowo, większość moderowanych katalogów stron czy witryn z artykułami Presell Pages od razu odrzuca wielokrotnie kopiowane wpisy, a więc nasza praca z miejsca trafia do kosza. 

 

Co to znaczy, że tekst SEO powinien być unikalny - treść takiego tekstu może być bliźniaczo podobna do innych już opublikowanych w internecie tekstów, nie ma to większego znaczenia. Tutaj liczy się układ słów. Po prostu taki tekst musi zostać napisany całkiem nowymi słowami. Można to osiągnąć na dwa sposoby. W pierwszym przypadku piszemy taki tekst od ręki, z przysłowiowego palca. W drugim przypadku tworzymy tekst z synonimami. Teksty synonimiczne pozwalają uzyskać wiele unikalnych artykułów o identycznej treści. Jednak przez wyszukiwarki internetowe każdy z tych tekstów będzie traktowany jako artykuł unikalny, a więc mający swoją wartość. Więcej o artykułach opatrzonych synonimami napiszę w kolejnych postach. Wróćmy jednak do zasad pisania tekstów pod wymogi wyszukiwarek internetowych.


Druga zasada - każdy tekst powinien pełnić określoną rolę, a więc być nośnikiem ważnej dla nas treści. Co to znaczy? Wyjaśnię na przykładzie.


Prowadzimy sklep internetowy oferujący produkty ogrodnicze. Jeśli pozycjonujemy ten sklep na wcześniej ustalone słowa kluczowe to w tekstach promujących nasz sklep lub w treści opublikowanej w witrynie internetowej, muszą pojawiać się wspomniane wcześniej słowa. Co ważne, na jeden tekst nie może przypadać zbyt wielka liczba słów kluczowych, ponieważ zwyczajnie mija się to z celem. Pod publikowane w zewnętrznych witrynach artykuły SEO zawierające wybrane przez nas słowa kluczowe, podpinamy linki prowadzące do naszej witryny - w ten sposób odbywa się pozycjonowanie.


Trzecia zasada - treść też ma znaczenie. Jest to szczególnie istotne, gdy nasze teksty promocyjne publikujemy w popularnych katalogach stron lub preclach. Wtedy istnieje duże prawdopodobieństwo, że nasze teksty będą czytane również przez zwykłych użytkowników, a nie tylko indeksowane przez roboty internetowe. W takiej sytuacji opublikowany w internecie tekst po części świadczy o nas samych, naszej firmie czy stronie prywatnej.


Jeśli będziemy trzymać się tych trzech prostych zasad, nasze wysiłki związane z optymalizacją tekstów, a co za tym idzie ich użytecznością podczas pozycjonowania stron internetowych, powinny przynieść nam oczekiwaną satysfakcję.